Forretningsorden for Idrætsrådets møde
1. Konstituering
Idrætsrådet konstituerer sig med formand og næstformand for valgperioden.
2. Idrætsrådets møder
Rådet afholder møder 3-4 gange årligt.
Formanden (ved sekretariatet) sørger for, at dagsordenen og eventuelt bilagsmateriale, der fremlægges til brug for Rådets arbejde, sendes til medlemmerne senest 7 dage forud for hvert møde.
Rådets møder ledes af formanden, og ved vedkommendes fravær af næstformanden.
Rådet kan selv udpege op til 2 medlemmer, som deltager i rådet i en længere periode.
Rådet kan ad hoc supplere sig med særligt sagkyndige. Disse har ikke stemmeret.
3. Beslutninger
Rådet er det samlende organ for idrættens aktører – foreninger, faciliteter og det selvorganiserede område. Rådet sikrer, at der sker fremdrift på idrætsområdet i forhold til den gældende idrætspolitik og udformer selv handlingsplaner for fremdrift og udvikling samt sikrer sig udførelse af de beskrevne opgaver.
Idrætsrådet er høringspart i politiske oplæg og strategier for alle sektorer, hvor idræt, sport, motion, bevægelse og sundhed indgår.
4. Protokol (referat)
Der føres referat over Rådets drøftelser og beslutninger. Af referatet skal fremgå;
Referatet udsendes til rådet indenfor 7 hverdage efter mødets afholdelse.
5. Drift
Administration og protokollering (referat) af Idrætsrådets møder varetages af Kultur & Idræt.
6. Ændring af forretningsorden
Ændring eller tillæg til forretningsordenen kræver, at et flertal af rådets medlemmer stemmer herfor.
Ændres forretningsordenen, skal den ajourførte forretningsorden underskrives af alle rådets medlemmer.
1. Konstituering
Idrætsrådet konstituerer sig med formand og næstformand for valgperioden.
2. Idrætsrådets møder
Rådet afholder møder 3-4 gange årligt.
Formanden (ved sekretariatet) sørger for, at dagsordenen og eventuelt bilagsmateriale, der fremlægges til brug for Rådets arbejde, sendes til medlemmerne senest 7 dage forud for hvert møde.
Rådets møder ledes af formanden, og ved vedkommendes fravær af næstformanden.
Rådet kan selv udpege op til 2 medlemmer, som deltager i rådet i en længere periode.
Rådet kan ad hoc supplere sig med særligt sagkyndige. Disse har ikke stemmeret.
3. Beslutninger
Rådet er det samlende organ for idrættens aktører – foreninger, faciliteter og det selvorganiserede område. Rådet sikrer, at der sker fremdrift på idrætsområdet i forhold til den gældende idrætspolitik og udformer selv handlingsplaner for fremdrift og udvikling samt sikrer sig udførelse af de beskrevne opgaver.
Idrætsrådet er høringspart i politiske oplæg og strategier for alle sektorer, hvor idræt, sport, motion, bevægelse og sundhed indgår.
4. Protokol (referat)
Der føres referat over Rådets drøftelser og beslutninger. Af referatet skal fremgå;
- Tid og sted for mødet
- Hvem der har deltaget
- Dagsorden
- Hvad der for hvert enkelt punkt er besluttet.
Referatet udsendes til rådet indenfor 7 hverdage efter mødets afholdelse.
5. Drift
Administration og protokollering (referat) af Idrætsrådets møder varetages af Kultur & Idræt.
6. Ændring af forretningsorden
Ændring eller tillæg til forretningsordenen kræver, at et flertal af rådets medlemmer stemmer herfor.
Ændres forretningsordenen, skal den ajourførte forretningsorden underskrives af alle rådets medlemmer.